Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D
Nová generace Mitsubishi Outlander obohatila také český automobilový trh. V nabídce jsou prozatím dvě varianty, benzinový motor s pohonem předních kol za 600 tisíc a turbodiesel s pohonem všech kol, který je o 150 tisíc dražší.
Nynější design velkoryse opouští všechny dosavadní znaky modelů Mitsubishi. Jestli se přísně účelné tvary něčemu podobají, tak hodně vzdáleně snad jen Jeepu Grand Cherokee. Interiér sází na moderní styl. Plochu kolem řidiče tvoří leskle černý plast a v něm jsou zasazeny všechny důležité ovládací prvky. O oživení se také stará dekor s kovovým vzhledem a 3D texturou. Snahu o modernu navíc vyrovnávají detaily, které jsou dědictvím 90tých let. Problém může nastas s „zastrčeným“ ovládáním vyhřívaných sedadel. V Outlanderu se o neustálý zvuk stará univerzální pípák, který potvrzuje každé přepnutí palubního počítače nebo zmáčknutí tlačítka na ovládacím panelu klimatizace a připomíná nezapnuté pásy.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
I když jsme vůz zatím moc nechválili, nebojte, má perfektní využití vnitřního prostoru, výhled z vozu a přehledný tvar karoserie, který usnadňuje parkování. Navíc je tu hodně slušná variabilita interiéru, korunovaná posuvnou prostřední řadou sedadel (rozsah 250 mm) a několik nových prvků výbavy. Z těch nejviditelnějších jde o dvouzónovou klimatizaci a podélně nastavitelný volant.
Dva dosud nabízené motory nahrazuje v nové generaci jediný. Jedná se o evoluci vlastního motoru, s oběma předchozími agregáty má společný objem 2,2 litru a maximum točivého momentu 380 Nm. Motor zůstává věrný nízké kompresi, vzdal se ale unikátního systému variabilního časování ventilů. V nové generaci se dokonce rozšířilo pásmo maxima točivého momentu – 380 Nm je k dispozici od 1750 do 2500 min-1 místo předchozí špičky ve 2000 min-1.
Bohužel, nejvyšší výkon klesl ze 130 na 110 kW, motor ho ale dosahuje už při 3500 min-1. Ve vysokých otáčkách toho proto čtyřválec moc nepředvede, zato ale potěší spodovou charakteristikou. Agregátu 2,2 DI-D práce v nízkých otáčkách svědčí, což uvidíte i na spotřebě. Při dálničních 130 km/h točí jen 2150 min-1 a potřebuje 6,6 l/100 km. Ve většině jízdních režimů, včetně městského provozu, se spotřeba drží pod sedmi litry. Hmotnost vozu je pouhých 1630 kg a součinitel aerodynamického odporu 0,33 této kategorii v zásadě odpovídá.
Schopnému motoru sekunduje modernizovaný pohon všech kol. Multi-Select už nebere v potaz jen otáčky motoru, kol a polohu plynového pedálu – nově zohledňuje při výpočtech i zařazený převodový stupeň, točivý moment motoru, natočení volantu a směr pohybu auta. Zásahy jsou díky tomu přesnější. Režim 2WD zmizel a na jeho místě se objevuje 4WD Eco.
Vůz má i stabilizační systém, který dokáže na silnici bojovat s nedotáčivostí a mimo asfalt efektivně nahradit uzávěry nápravových diferenciálů. Celá souhra elektroniky je z místa řidiče jasně patrná a předvídatelná. Horší je to však s tlumením, které je obecně slabším místem aut s vyšší karoserií. Outlander se pohybuje prkenně. V rámci těchto mantinelů se ale může pochlubit výborným dotlumováním větších nerovností.
Na českém trhu jsou v nabídce jen dvě varianty – benzinový motor s pohonem předních kol za 600 tisíc a turbodiesel s pohonem všech kol, který je o 150 tisíc dražší. Pouze ten existuje ve třech stupních výbavy, které dělí vždy 100 tisíc. My jsme vyzkoušeli vrcholné provedení Instyle za 950 tisíc korun, pokud ale oželíte kožené čalounění, střešní okno a navigaci, bude stačit výbava Intense+ za přijatelnějších 850 tisíc.