Titulní obrázek

Euro NCAP 2012: Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D s karosérií pětidveřového SUV prošel testy Euro NCAP. Odešel s pěti hvězdičkami. I tak se ale našly nedostatky, hlavně u ochrany poskytované chodcům. Ta se ukázala jako špatná.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Dobrých výsledků dosáhlo v ochraně dospělých cestujících i cestujících, zatímco ochrana chodců je slabší. Vůz má výbavu Intenset, pohotovostní hmotnost 1495 kg a volantem na levé straně. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a top tether) s orientací ve směru jízdy. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Mitsubishi poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek a sedících v různých pozicích. Při bočním nárazu získal Outlander maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup došlo ke kompresi žeber, ochrana hrudníku byla tedy mezní. Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny proti nárazu hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu. Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy vypnout a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů. Ochrana poskytovaná chodcům přední hranou kapoty byla naproti tomu špatná ve všech sledovaných oblastech. V oblasti možného nárazu hlavy dítěte je ochrana převážně mezní nebo špatná. V oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota převážně dobrou ochranu.

Standardním vybavením Mitsubishi Outlander je systém elektronické kontroly stability a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Mitsubishi Outlander tak získalo celkem pět hvězd, potvrdily se i velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.