Japonská měna zapříčinila konec prodeje Lanceru desáté generace
Z britského automobilového trhu zmizel Lancer Evo X, japonské Mitsubishi ale projevilo zájem o vytvoření nového nástupce vozu, jehož prodej ovlivnil kurz libry k japonskému jenu. Posledních deset kusů už našlo své vlastníky a další již do prodeje nepůjdou. Dovoz z Japonska, jehož měna se v současnosti těší silnému postavení, totiž vozy rapidně zdražoval.
Britská filiálka automobilky se třemi diamanty ve znaku sice přemýšlela o tom, jak automobilovou ikonu na trhu včetně absence jakékoli marže, ale nakonec své úsilí vzdala. Generální ředitel Mitsubishi UK Lance Bradley se k tomu vyjádřil: „Byli jsme zvyklí Lancery Evo prodávat za 30 tisíc liber, teď bychom museli účtovat zákazníkům dvojnásobek.“
Bradley dodal, že pozornost se soustředí na nástupce a společnost, kterou momentálně vede, by se velmi ráda podílela na jeho přípravách. „Obyčejné“ Mitsubishi Lancer v pořadí deváté generace se objeví za dva roky. Výkonné Evo, říkejme mu klidně XI, přijde pochopitelně o něco později. Tedy s největší pravděpodobností, protože i přes jeho podzimní oznámení, zatím ještě nebylo vedením v Japonsku oficiálně schváleno.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
K této otázce Lance Bradley argumentoval pádně:„Spojené království je pro Evo mimořádně důležitým trhem. V našem nejúspěšnějším roce jsme prodali 1.400 jednotek!“ Dosud se ve spojitosti s Evo XI spekulovalo hlavně o hybridu. Ano, přeplňovaný benzinový čtyřválec odejde do historie ve prospěch hybridního pohonu. V tuto chvíli není ale jasné, s jakým druhem agregátu bude elektromotor spojen. Nevylučuje se ani příchod turbodieselu. Skalní fanoušci dvacetileté legendy určitě obracejí oči v sloup.
Zůstane z Eva vůbec ještě něco? „Pravděpodobnější je zachování čtyřdveřového sedanu než přechod k hatchbacku,“ ujistil Bradley.